Mejtoft informerar om Stint Sabbatical på australienskt universitet

6 december 2018

Universitetslektor Thomas Mejtoft, är inbjuden som Visiting Scholar på the School of Business and Law at Edith Cowan University via Centre for Work and Organisational Performance (CWOP).

Han kommer att besöka universitetet i västra Australien under en vecka i början av december 2018.

Under sin vistelse kommer han att delta i ett seminarium och prata om digitaliseringen av företagsekonomi och också berätta om sina erfarenheter från att vara på ett sabbatical vid Nanyang Technological University i Singapore. Han kommer dessutom att träffa andra forskare för att tala om samarbeten och gemensam forskning kring sociala medier och innovation.

Universitetslektor Thomas Mejtoft är till vardags anställd på Institutionen för tillämpad fysik och elektronik där han är programansvarig för civilingenjörsprogrammet i interaktion och design. Nu är han tjänstledig och tillbringar sex månader vid Nanyang Technological University i Singapore genom det prestigefyllda STINT Sabbatical Programme. Han kommer tillbaka till Umeå universitet 2019.