Ny förening för postdoktorer bildas – kick-off den 2 oktober

23 september 2020

Umeå Postdoc Society (UPS) är en ny plattform för postdoktorer med målet att umgås och dela erfarenheter och kunskap. Om du är postdoktor är du varmt välkommen på en kick-off fredagen den 2 oktober.

Umeå Postdoc Society

Foto:

Några idéer för framtida aktiviteter inom föreningen är sociala nätverksevenemang, karriärplanering och workshops för att skriva ansökningar. Dela gärna med dig av dina idéer!

Kick-offen äger rum fredagen den 2 oktober kl. 15.30 i Lilla och Stora Hörsalen i KBC-huset där vi träffas och utbyter idéer om vad en förening för postdoktorer kan göra. Efter presentationen tar vi paus för mat och dryck för att sedan fortsätta diskussionen.

Detta evenemang är organiserat enligt universitetets säkerhetsriktlinjer för COVID-situationen. Därför har vi bokat två stora salar med många sittplatser. Presentationen kommer också att finnas tillgänglig via en zoomlänk.

Program:

– Introduktion av rådgivande styrelseledamöter: Professor Oliver Bilker (föreståndare för MIMS-chef) och professor Magnus Wolf-Watz, Kemiska institutionen
– Kort presentation av Umeå Postdoc Society (UPS): organisationskommittémedlemmar
– Öppen diskussion

Anmälan:

Anmäl dig senast den 28 september.

What do you want to do ?
New mail