Kontaktpersonträff hösten 2021 – Mötet mellan student och kontaktperson

16 september 2021

Tisdagen den 19 oktober kl. 13.00-14.30 är det dags för höstens träff för institutionernas kontaktpersoner till studenter med pedagogiskt stöd.

Kontaktpersonerna Erika Antill vid Sociologiska institutionen och Gudrun Hedberg vid Socialt arbete presenterar hur de utformar sin kontakt för studenter med funktionsnedsättningar. De berättar hur de arbetar studiecentrerat i dialog med studenterna och vilka fördelar det har.

Efter presentationen delar vi erfarenheter i mindre grupper, för att sedan avsluta med en återsamling i storgrupp.

Enligt handläggningsordningen har studenten själv ansvar att informera om beskedet och ha en dialog med kontaktpersonen vid institutionen. Hur ser det ut för dig som kontaktperson i mötet med studenten? Vad händer i mötet och vilka utmaningar stöter du på i din roll som kontaktperson? Vilka förväntningar upplever du att studenten har på dig?

Anmäl dig i kalendariet senast 18 oktober