Lunchseminarium för dig som vill söka pengar från Forte

1 december 2022

Den 19 december kl. 12–13 välkomnar Forte och Enheten för forskningsstöd och samverkan dig som är intresserad av att söka bidrag från Forte till ett matnyttigt lunchseminarium.

Under lunchtimmen kommer Dag Hervieu, enhetschef vid Forte, att informera om deras årligt återkommande utlysning av projektbidrag, förklara hur beredningsgrupperna arbetar med att bedöma ansökningar och dela med sig av tips kring hur du ska tänka när du skriver din ansökan.

Du får också höra mer om den helt nya bidragsformen, etableringsbidrag, som under nästa år ersätter de tidigare bidragsformerna för nationell och internationell postdok.

Dessutom ges du chans att ställa frågor till Urban Markström, professor vid Institutionen för socialt arbete, som är ledamot i en av Fortes beredningsgrupper.

Deltar du på plats i Triple Helix (Universitetsledningshuset) får du en lättare lunch, men det går bra att ansluta online också om det passar ditt schema bättre.

Vill du delta?

Anmäl dig senast 15 december.

Har du frågor?

Kontakta Annika Nordstrand
Enheten för forskningsstöd och samverkan

Redaktör: Lena Holmberg