17 juni: Frukostmöte om internationella samarbeten

7 juni 2022

Nu bjuder vi in forskare till möte om internationella samarbetsmöjligheter med Sydafrika (SASUF 2030), Japan (MIRAI 2.0), Italien (Swetaly) och Sydkorea, samt andra möjligheter till forskningsfinansiering.

Fredag 17 juni kl. 8.30-10.30 genomförs ett frukostmöte om internationella samarbetsmöjligheter med Sydafrika (SASUF 2030), Japan (MIRAI 2.0), Italien (Swetaly) och Sydkorea, samt andra möjligheter till forskningsfinansiering.

Du som forskare är välkommen för att få veta mer om projekten och information om hur du kan hitta möjligheter för samarbeten i de olika länderna. Vi bjuder på frukostbuffé till alla anmälda.

Sista dag för anmälan är den 15 juni, och du anmäler dig via kalendereventet, Samarbete med Sydafrika, Japan, Sydkorea och Italien

Program

Vice-rektor Dieter Müller kommer att inleda förmiddagen, följt av information om nya möjligheter inom SASUF 2030 (Sydafrika) av projektkoordinator Helin Bäckman Kartal samt Greg Neely för MIRAI 2.0 (Japan).

Några av de forskare från Umeå universitet som varit delaktiga i forskningsprojekt under den första fasen av SASUF och den andra fasen av MIRAI kommer att presentera dessa.

Du får också veta mer om ett samarbetsprojekt med Italien och ett med Sydkorea och får möjlighet att dela tankar och idéer och knyta nya kontakter för framtida engagemang inom dessa projekt.

Enheten för Forskningsstöds- och samverkan (FOS) kommer också att berätta om andra möjligheter att söka forskningsmedel.

Bakgrund

Umeå universitet deltar i universitetsövergripande samarbetsprojekt med Sydafrika, Japan, Italien och Sydkorea. Projekten innefattar både forsknings- och utbildningssamarbeten.

Mer information om SASUF

Mer information om MIRAI

Mer information om Sydkorea-projektet

Kalenderevent

Samarbete med Sydafrika, Japan, Sydkorea och Italien

När? Fredag 17 juni kl. 8.30-10.30
Var? Rotundan, Universum

Välkommen på frukostmöte om internationella samarbetsmöjligheter med Sydafrika (SASUF 2030), Japan (MIRAI 2.0), Italien (Swetaly) och Sydkorea, samt andra möjligheter till forskningsfinansiering.