Utlysning Insamlingsstiftelsen för medicinsk forskning och övriga stiftelser

28 februari 2022

Medicinska fakulteten utlyser medel ur Insamlingsstiftelsen för medicinsk forskning och övriga stiftelser inom fakulteten för 2022. Ansök senast 12 april.

Ansökan görs i fakultetens ansökningsportal Researchweb: https://researchweb.org/is/umu

Nytt för i år är ytterligare ett ämne som kan sökas medel för: Cellmembraner (Cell membranes).

Instruktion för Ansökan om forskningsmedel 2022

Insamlingsstiftelsen för medicinsk forskning

Medicinsk forskning, Hjärt- och kärlsjukdomar, Cancersjukdomar, Hjärt- och lungsjukdomar, Neurologisk forskning, Reumatologisk forskning, ALS, Astma- och allergi, Diabetessjukdomar, Thoraxkirurgi, Epilepsiforskning, Ögonforskning, Öron-näsa-hals, Infektionssjukdomar.

Anknutna stiftelser

Inga Britt och Jan Axel Bränholm, arbetsterapi,
Bernhard och Signe Bäckström, cancer ögonforskning, reumatologi,
Leila och Bertil Ehrengren, epilepsiforskning,
Erika och Rudolf Gustafsson, hjärt-/kärlsjukdomar,
PG och Ragnhild Lundgren, medicinsk forskning,
Vilhelmina och Oskar Pettersson, cancer, hjärt-/kärlsjukdomar,
Arne o Kerstin Sandström, reumatologi,
Karin och Harald Silvander, epilepsi,
Åke Wilton, c-vitaminforskning,
Nils Erik Holmsten, diabetes,
Ebba Andersson-Cedergren, blodforskning, cellmembraner, neurologi,
Bertil Cedergren, blodforskning,
Margareta Dannborg, medicinsk forskning

Ansökan

Ansökningsperioden för Insamlingsstiftelsen för medicinsk forskning och de där tillhörande övriga stiftelserna (enl ovan), är öppen from nu och fram till 2022-04-12, kl 14:00.

Efter detta datum och klockslag kommer ingen komplettering eller ansökan att kunna ske. Välkommen med din ansökan!

Redaktör: Lena Åminne