Fyllnadsval: Extern ledamot i fakultetsnämnden

6 november 2015

Ett fyllnadsval av en extern ledamot i Samhällsvetenskapliga fakultetsnämnden ska genomföras. Alla anställda vid den Samhällsvetenskapliga fakulteten erbjuds därför möjligheten att senast den 18 november lämna förslag på ny extern ledamot.

Bakgrund

Regionråd Erik Bergkvist har begärt entledigande från uppdraget som extern ledamot i Samhällsvetenskapliga fakultetsnämnden. En ny ledamot ska därför utses för kvarvarande period, d.v.s. till och med den 30 juni 2017.

Rektor Lena Gustafsson har fastställt regler och tidsplan för fyllnadsvalet. Valberedningen har fått i uppdrag att nominera en extern ledamot till rektor.

Nominering

Alla anställda vid Samhällsvetenskapliga fakulteten ges möjlighet att lämna förslag på kandidater.

Nominerade personer ska ha bred erfarenhet från exempelvis offentlig verksamhet och/eller näringsliv.

Den föreslagna personen ska vara vidtalad och acceptera nomineringen.

• Nomineringar skickas via e-post till Johan Lindholm, Juridiska institutionen, senast den 18 november.

Nomineringarna ska medföljas av en kortfattad motivering samt en presentation/CV av den föreslagna personen.

Valberedningen

• Docent Ann-Kristin Bergquist, geografi och ekonomisk historia
• Docent Kenneth Backlund, Handelshögskolan
• Universitetslektor Annakarin Nyberg, informatik
• Professor Johan Lindholm, juridiska inst.
• Docent Jessica Körning Ljungberg, psykologi
• Docent Lars Evertsson, socialt arbete