Ny doktor? Anmäl dig till vårpromotionen!

26 februari 2015

Umeå universitets vårpromotion 2015 äger rum i Aula Nordica lördagen den 30 maj. Doktorer som har avlagt sin doktorsexamen under det gångna året och senast den 7 maj 2015 är välkomna att delta. Sista svarsdag är den 13 april.

Umeå universitets vårpromotion – när nya doktorer promoveras samt pristagare, meriterade och excellenta lärare hedras – äger rum i Aula Nordica lördag den 30 maj 2015 kl. kl 16.00. Efterföljande vårbankett hålls i restaurang Universum kl. 18.00. Doktorer som har avlagt sin doktorsexamen senast den 7 maj 2015 är välkomna att delta.

Observera att alla som ska promoveras ska ha lång klänning/festbyxor i valfri färg, respektive frack, vit väst och vit fluga, folkdräkt, militär uniform, prästdräkt, utländska festdräkter eller akademisk ämbetsdräkt (gown) vid ceremonin.

Doktorer vid den medicinska fakulteten, som promoveras med doktorshatt, bör notera att sista datum för vara med i utlottning för att hyra doktorshatt är den 13 mars kl. 13 och för att köpa den 20 mars.

Sista svarsdag till att delta på vårpromotionen är den 13 april 2015.

Välkommen!

Notera: Du kan även göra en intresseanmälan om du vill promoveras 2016 istället.

Information och anmälan