Anmäl bidrag till Universitetspedagogiska konferensen 2015

18 mars 2015

Den 8–9 oktober arrangeras den tolfte universitetspedagogiska konferensen vid Umeå universitet. Alla är välkomna att bidra till programmet och att delta. Sista anmälningsdag för bidrag är den 15 maj.

Konferensen, som arrangeras av Universitetspedagogik och lärandestöd, vänder sig till all undervisande personal, pedagogiskt ansvariga, lednings- och utbildningsadministrativa funktioner vid Umeå universitet.

Temat för årets konferens är utbildning, lärarkompetens samt samverkan och internationalisering. Sista anmälningsdag för bidrag är den 15 maj. Bidrag som behandlar allt ifrån erfarenheter från den vardagsnära lärarpraktiken till mer övergripande utbildningsstrategiska frågor välkomnas.

Sista dag för att registrera sig som deltagare på konferensen är den 10 september. Att delta är kostnadsfritt.

Läs mer och anmäl bidrag