Välkommen till samhällsvetenskapliga fakultetens lärardag!

11 juni 2015

Den 25 augusti är det dags för fakultetens lärardag. Årets tema handlar om att undervisa i studerandeaktiva miljöer.

Dagen börjar med en utblick i omvärlden, både nationellt och internationellt – vad händer inom området "studerandeaktiva miljöer", vad gör andra lärosäten och var står UmU i dag? Därefter gästas vi av Jakob Kuttenkeuler, professor i Marina system vid KTH, som i sin presentation kommer att fokusera på hur man kan förbättra studenternas lärande utan att läraren själv behöver lägga ner mer tid.

Efter en gemensam lunch kommer tre workshops som samtliga exemplifierar hur man kan nyttja den nya tekniken i de salar som utrustats med ny teknik under senare tid. Deltagarna kommer att delas in i tre grupper så att man kan delta i samtliga workshops.

Dagen avslutas gemensamt och i samband med detta delas intyg ut.

Mer information framgår av bifogat program. Notera att anmälan görs institutions-/enhetsvis, senast 19 augusti.