Forskningsadministration i fokus - konferens 9 oktober

28 augusti 2015

Den 9 oktober 2015 arrangerar SUHF, Sveriges universitets- och högskoleförbund, konferensen "Forskningsadministration i fokus" på Norra Latin i Stockholm.

Konferensen har ett brett anslag med en blandning av övergripande presentationer och mer djuplodande seminarier. Vid konferensen kommer sådant som forskningspolicyfrågor, olika nationella forskningsfinansieringssystem, resursfördelningssystemet ur ett organisationsperspektiv, utvärdering av administration, forskning och utbildning att tas upp. Talarna är representanter för utbildningsdepartementet, forskningsråden och lärosäten. Förhoppningen är att bidra till erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling för de som arbetar med forskningsadministration.

Syfte: Att deltagarna både ska få en bättre förståelse för aktuella forskningspolicyfrågor samt konkreta exempel på hur lärosäten arbetar och anpassar administrationen för att följa utvecklingen.

Målgrupp: Personal som på olika sätt arbetar med forskningsadministration på institutions-, fakultets- och central nivå vid SUHF:s medlems­lärosäten. Det kan exempelvis vara intressant för ekonomer, jurister, innovationsrådgivare och forskningssekreterare.

Pris: Konferensen arrangeras till självkostnadspris, ca 1 300 kr per person.

Sista anmälningsdag är den 4 september.

Anmälan: Mer information om konferensen och hur du vi anmäler dig till konferensen finns via http://www.suhf.se/konferenserseminarier/forskningsadministration-i-fokus

Preliminärt program