Minnesstund för Umeåstudent

11 augusti 2015

Den unga kvinna som hittades död vid ett motionsspår utanför Stockholm förra veckan var student vid Umeå universitet.

– Vårt varma deltagande går till familj och anhöriga samt studenter och medarbetare som kände henne, säger rektor Lena Gustafsson.

Kvinnan studerade vid socionomprogrammet. Studenter och medarbetare vid Institutionen för socialt arbete har informerats om det inträffade. En minnestund för klasskamraterna kommer att hållas när terminen börjar, den 31 augusti. Från den dagen och en vecka framåt inrättar Institutionen för socialt arbete tillsammans med SOSUM ett rum som blir tillgängligt för alla studenter.

Studenter och medarbetare som önskar stöd och samtal kan också vända sig till Studenthälsan eller Feelgood (företagshälsovården).