Kontakta Infocenter för tillgång till universitetets bostäder

8 september 2015

Från och med i höst ska nycklar och access för passerkort till universitetets bostäder – Lars Färgares gård på Gammlia, Lidmangården i Missenträsk och fritidsboendet i Norrmjöle – hämtas och lämnas på Infocenter i Universum.

Umeå universitet har flera bostäder till uthyrning för både medarbetare och gäster – exempelvis gästforskare, gästlärare och postdoktorer – som under en begränsad tid är verksamma vid universitetet. I Lars Färgares gård på Gammlia finns 38 lägenheter av varierande storlek i de tre husen A, B, och C. Nu införs nya rutiner för att få tillgång till lägenheterna – i första hand ska nycklar och access för passerkort hämtas och lämnas på nya Infocenter i Universum.

För att ansöka om att hyra en lägenhet ska ett särskilt formulär fyllas i, se nedan.  Därefter fås en bokningsbekräftelse som måste tas med när nycklar och accessen hämtas ut.

Det är viktigt att komma ihåg att det är kontaktpersonen på institutionen, som bokat lägenheterna, som ansvarar för att hämta och lämna igen nycklar och access för passerkort, inte gästerna själva.

Gästen ska i första hand vända sig till kontaktpersonen om det blir problem med dessa. Efter kontorstid får gästen ringa säkerhetsnumret 090-786 76 00.

Även nycklar till universitetets övriga bostäder – Lidmangården i Missenträsk och fritidsboendet i Norrmjöle – hämtas och lämnas på Infocenter.

Mer information om Lars Färgares gård och ansökningsformulär

Mer information om Lidmangården och Norrmjölegården