Betalkort med personligt betalningsansvar

Du som är anställd vid Umeå universitet kan få ett Eurocard med personligt betalningsansvar. Betalkortet är ett komplement till universitetets ordinarie inköps- och betalningsrutiner.

Ditt ansvar

Betalkortet är ett upphandlat företagskort med personligt betalningsansvar. Det innebär att du som kortinnehavare:

  • Har det fulla betalningsansvaret
  • Ska följa de avtalade villkoren och kontobestämmelserna
  • Ska följa universitetets egna bestämmelser
  • Ska meddela kortföretaget om din anställning avslutas.

Fakturan för betalkortet skickas till din bostadsadress och du är ansvarig för att betala den i tid.

Användning

Kortet är i första hand avsett att användas vid tjänsteresor och för andra utlägg i tjänsten.

Du kan också göra kontantuttag

Du kan ta ut pengar med kortet, upp till en viss gräns. Det går som mest att ta ut 10 000 kronor under 30 dagar. Av det får högst 5 000 tas ut i Sverige.
Av säkerhetsskäl tillämpas vissa kontrollgränser per köp, uttag och tidsperiod.

Ersättning

För att få ersättning för dina utlägg går du in via Resor/utlägg i PASS och registrerar dina utlägg. Kom ihåg att bifoga originalkvitton och/eller biljetter när du lämnar underlaget till institutionens eller enhetens administratör.
Ersättningar som beviljats i PASS under månadens första halva betalas ut tillsammans med din vanliga löneutbetalning, medan ersättningar som beviljats under månadens andra halva betalas ut i början av nästa månad. Du hittar alla ersättningar i din vanliga lönespecifikation.

Fakturan från Eurocard har en kredittid på 30 dagar, vilket innebär att du inte behöver ligga ute med pengar om du har redovisat dina utlägg i tid.

Villkor

Följande villkor gäller enligt avtal:

  • 0 kr i årsavgift
  • 30 dagars betaltid
  • Inget valutaväxlingspåslag
  • Avgiftsfria uttag både i Sverige och utomlands
  • Utökad spärrservicetjänst, Eurocard Smart Safety Spärrservice utan kostnad
  • Resestatistik

Viktiga kontakter - Eurocard

  • Spärr av kort
    Tel 08- 14 67 67. Från utlandet +46 8 14 72 00 (öppet dygnet runt)Eurocard Smart Safety
  • Spärrservice
    Tel + (0)771- 48 48 48 (öppet dygnet runt)
  • Eurocard Kundcenter
    Tel 08-14 67 37
    Fax 08-14 67 36
    Öppettider: 08.30 - 17.00. Juni - augusti 08.30 - 16.30

E-post
eurocardkund@eurocard.se

Vid försäkringsfrågor kontakta Kundservice eller Trygg Hansa
Tel 075-243 07 00

 

Skicka din ansökan till LA

Ifylld ansökan skickar du till Pernilla Jonsson, Löneadministrationen, som ansvarar för beställning av betalkort med personligt betalningsansvar.

Pernilla Jonsson
2015-02-11