Gå med i Umeå universitets guideteam!

28 september 2016

Vill du träffa nya spännande människor och samtidigt bli expert på Umeå universitets historia och verksamhet? Kommunikationsenheten söker nu medarbetare som vill förstärka vårt guideteam.

Foto: Elin Berge

Många olika grupper hör av sig till universitetet och vill ha en rundtur på campus. Alltifrån besökare från andra universitet till presumtiva studenter och näringslivsrepresentanter.

För att ge gästerna ett varmt och proffsigt välkomnande bildade vi för ett år sedan ett guideteam bestående av både personal och studenter. Vi erbjuder i dag guidningar på 8 olika språk och sedan starten har vi genomfört ca en guidning i veckan.

Vill du vara med i vårt guideteam?

Du får en kort utbildning och kontinuerlig fortbildning i form av studiebesök och gästföreläsningar. Ingen ersättning utgår till din arbetsplats, men däremot, de kunskaper du vinner inom värdskap gagnar sannolikt den egna verksamheten!

Du väljer givetvis själv utifrån din arbetssituation om du kan ta en viss guidning eller ej.

Välkommen till Umeå universitets guideteam!

Frågor och intresseanmälan:
Jonas Ericson