Presentationsmaterial för blivande internationella studenter

23 oktober 2015

Internationalisering är ett prioriterat område vid Umeå universitet där det ingår att rekrytera nya, begåvade internationella studenter. Därför har nu en ny presentationsmapp tagits fram som ska marknadsföra Umeå universitets program och kurser mot internationella studenter.

För att möta det ökade behovet av kvalitativt presentationsmaterial riktat mot blivande internationella studenter har Kommunikationsenheten tillsammans med Print & Media tagit fram nytt material till rekryteringen inför höstterminen 2016.

Presentationsmapp för blivande internationella studenter

Foto: Print & Media

Tryckmaterialet inkluderar en presentationsmapp med jubileumstemat och tre insättsblad med

• information om samtliga internationella program
• viktiga datum
• behörighetskrav och språkkrav
• kartor på campus och Umeå
• länkar till våra sociala medier
• "10 främsta anledningarna att välja Umeå universitet"

Dessutom finns det plats för mer information om den aktuella institutionen eller programinformation i vanlig A4-format.

Tryckmaterialet är avsett att användas under besök vid lärosäten utomlands, vid rekryteringsmässor (exempelvis i Brasilien, Indien och Sydkorea), vid konferenser och för internationella besökare.

Kontakta David Meyers vid Kommunikationsenheten för mer information om hur du kan få tag i och använda presentationsmappen.

Redaktör: Anna Lawrence