Nyfiken på Horisont 2020?

3 februari 2015

Horisont 2020 är EU:s största satsning på forskning och innovation och har en budget på runt 80 miljarder euro under perioden 2014–2020. Under våren 2015 arrangerar Vinnova ett flertal kortare informationsmöten i Stockholm om möjligheter inom det nya programmet. En av träffarna webbsänds också.

Horisont 2020 inkluderar en förstärkt satsning på excellent forskning, extra satsningar på små och medelstora företag, tvärvetenskapliga samarbeten samt satsningar på industriella teknologier och samhällsutmaningar. Programmet erbjuder möjligheter för många olika aktörsgrupper som universitet och högskolor, näringsliv, forskningsinstitut, offentlig sektor och det civila samhället.

Informationsträffarna vänder sig specifikt till dig som vill få en överblick av möjligheterna inom Horisont 2020. Alla som arbetar med forskning och innovation är välkomna!

Vinnova anordnar fem informationsmöten med identiska program och du kan anmäla dig till ett av tillfällena genom att klicka på länkarna nedan:

Anmälan till den 18 februari

Anmälan till den 18 mars Mötet webbsänds också – följ mötet här (ingen föranmälan krävs)

Anmälan till den 22 april

Anmälan till den 21 maj

Anmälan till den 8 juni

Deltagande är kostnadsfritt, men meddela snarast om du skulle få förhinder att delta.

Läs mer om Horisont 2020