Förändrade rutiner vid avveckling av program eller kurs

29 november 2016

Rektor har beslutat att göra ett tillägg i dokumentet – Handläggningsordning för att inrätta, revidera, ställa in eller avveckla program och kurser, samt för att inrätta eller avveckla huvudområden – tillägget gäller information i samband med avveckling av program eller kurs. Dokumentet går även internt under namnet Fakir.

Efter beslut om nedläggning av program eller kurs ska dekan, prefekt eller kontaktperson ansvara för att relevant information når berörda anställda och studenter. I de fall där examensrätten förändras, ska även studenter och studentkår få information om hur det påverkar studierna. Övergångsbestämmelser om studenters möjligheter till omprov på nedlagd kurs finns i Regler för betyg och examination på grund- och avancerad nivå.

Läs mer: Handläggningsordning för att inrätta, revidera, ställa in eller avveckla program och kurser, samt för att inrätta eller avveckla huvudområden

Vid frågor, kontakta

Ester Roos-Engstrand