Inbjudan till KLOSS AkUt avslutande konferens

24 november 2016

Välkommen till KLOSS AkUt avslutande konferens kring utåtgående
personrörlighet från akademi till näringsliv och samhälle, KTH i Stockholm den 17 januari 2017.

Personrörlighet är en av de mest centrala metoderna för att att skapa relevans för utbildning och forskning samt nyttiggöra forskning vid lärosäten i det vidare samhället. KLOSS AkUt utgår från behovet av strategiskt förankrade personrörlighetsprogram.

Genom 40 utbyten har projektet fångat in ett unikt material med erfarenheter, lärdomar, resultat och effekter inom och utanför akademin. Den 17 januari välkomnar vi alla som varit involverade i projektet samt intresserade från övriga högskolor i Sverige till avslutande konferens. Syftet är spridning av resultat och reflektioner kring KLOSS AkUt och personrörlighet samt diskussion om hur utvecklingen kan stärkas framöver.

Program

15.00-15.20 Introduktion, Margareta Norell Bergendahl, vicerektor för samverkan på KTH
15.20-15.50 Resultat och lärdomar från KLOSS AkUt, Projektledning
15.50-16.20 Exempel på utbyten inom KLOSS AkUt
16.20-16.30 Rekommendationer från KLOSS AkUt
16.30-17.00 Hur går vi vidare? Paneldiskussion med externa aktörer
17.00-18.30 Mingel

Konferensen

Konferensen arrangeras av de elva lärosäten som tillsammans jobbar för att öka kunskapen om strategisk samverkan inom svenska lärosäten; KTH, Stockholms universitet, Mälardalens högskola, Uppsala Universitet, Lunds universitet, Chalmers, Göteborgs universitet, Umeå universitet, Jönköping University, Sveriges lantbruksuniversitet och Linköpings universitet.

Tid: 17 januari kl 15.00-18.30 inklusive efterföljande mingel
Plats: KTH, Sing Sing, Lindstedtsvägen 30, plan 1, Stockholm
Anmälan senast 20 december

Om KLOSS AkUt

KLOSS AkUt är ett projekt som stöds av Vinnova. I projektet samarbetar elva
lärosäten. Syftet är att stärka förutsättningar för ökad personrörlighet från
Akademi Ut till organisationer i näringsliv och offentlig sektor.
Läs mer om KLOSS AkUt

Johan Blaus, projektledare KTH