Ny funktion för information till nyantagna studenter

10 november 2016

Inför vårterminen 2017 kompletteras studentrekryteringswebben umu.se/utbildning med en ny funktion för att hantera information till nyantagna studenter. Institutionerna kan börja använda funktionen för att lägga in information från och med den 14 november.

Den nya funktionen innebär att information till nyantagna studenter kommer att skapas på webben, i webbpubliceringsverktyget Episerver. I och med detta får informationen en lite förändrad struktur och ett nytt utseende, medan innehållet är detsamma som tidigare. Med den nya funktionen får nyantagna studenter en tydligare och enklare väg till den information de behöver. Även universitetets interna hantering av informationen blir smidigare.

Den nya funktionen för information till nyantagna kräver inga förkunskaper inom webbpublicering. Det som krävs är att de personer som arbetar med information till nyantagna får behörighet till det webbformulär där informationen läggs in. Varje institution bestämmer vem eller vilka som ska arbeta i det nya formuläret, och de får sedan behörighet genom en roll i Dirigenten.

Informationen ska publiceras innan antagningsbesked skickas ut

När de nyantagna studenterna får sina antagningsbesked börjar de genast leta efter information rörande kursstart, kurslitteratur, schema och liknande. Därför bör informationen till nyantagna vara publicerad på webben senast dagen innan antagningsbeskeden går ut.

Inför vårterminen 2017 skickas antagningsbeskeden ut den 8 december, och informationen mot de nyantagna ska alltså vara publicerad senast den 7 december.

Mer information och instruktioner

Instruktioner och manualer till dig som arbetar med nyhetsbrev kommer att finnas på Aurorasidan Information till nyantagna från den 14 november.