Schemalägg för Välkomstmässan 1 september 2016

25 april 2016

Årets Välkomstmässa för alla nya campusbaserade studenter hålls torsdagen den 1 september i Universum och Lindellhallen. Alla fakulteter och Lärarhögskolan uppmanas att schemalägga tid för arrangemanget.

Rektor har sedan tidigare beslutat att Umeå universitets välkomstarrangemang för alla nya campusbaserade studenter ska förläggas till första torsdagen i september. I år innebär det att arrangemanget går av stapeln den 1 september.

För att göra det möjligt för studenter att besöka mässa så uppmanas alla fakulteter och Lärarhögskolan att schemalägga arrangemanget. Planera gärna in minst två timmar mellan kl. 10.00-14.00 för Välkomstmässan. Schemaläggningen bör gälla alla förstaterminsstudenter på ett utbildningsprogram eller inledande fristående kurs.

Mer om årets välkomstmässa

Vid frågor, kontakta