Första spadtaget för Medicinska fakultetens nya lokaler i Biologihuset!

26 maj 2016

Ett lyft som heter duga planeras för campus äldsta byggnad, Biologihuset. 7:e juni kl. 14.00 startas bygget med ett gemensamt spadtag. Sista anmälningsdag är 30 maj.

På uppdrag av Umeå universitet bygger Akademiska Hus de nya lokalerna och den 7:e juni kl. 14.00 startar vi bygget med ett gemensamt spadtag.

Fokus ligger på att skapa en attraktiv forskningsmiljö som samlar utbildning och forskning från olika vetenskapliga discipliner inom Medicinska fakulteten.

På plats hälsas du välkommen av David Carlsson, regiondirektör för Akademiska Hus region Norr. Under spadtaget talar även Lena Gustafsson, rektor vid Umeå universitet, Diana Berggren, dekan vid Medicinska fakulteten och Hans Lindberg, kommunstyrelsens ordförande i Umeå.

Datum: Tisdagen den 7:e juni
Tid: 14:00-15:00
Plats: Oxeltorget (mellan Biologihuset och Naturvetarhuset)
Fika: Vi bjuder på fika efter spadtaget

Vi hoppas att du har möjligt att komma och dela detta högtidliga tillfälle med oss!

Akademiska Hus och Umeå universitet

Anmäl dig till spadtaget genom att klicka här. Det går även bra att bjuda med sig och anmäla kollegor och övriga intressenter till spadtaget. Sista anmälningsdag är 30 maj.

Vid frågor om spadtaget är du välkommen att kontakta Cecilia Ibson, kommunikationsansvarig Akademiska Hus.

Redaktör: Lena Åminne