Kickoff för ny kreativ fokusmiljö – Common ground

4 maj 2016

27 maj blir det kickoff för den kreativa fokusmiljön Common ground, som utvecklas i entréhallen nedanför Medicinska biblioteket, utrymmet utanför hörsal Betula och i ett anslutande pausrum.

Vid kickoff:en deltar Lena Gustafsson, rektor, och Anders Fällström, prorektor. Common ground är en av de tre fokusmiljöer som universitetet har satsat på. Syftet är att skapa platser där studenter, lärare, forskare och samarbetspartners kan samlas kring gemensamma frågeställningar. Det blir information om hur den kreativa fokusmiljön kommer att se ut och hur den kommer att kunna nyttjas.

Datum: 27 maj
Tid: 13.00
Plats: Entréhallen nedanför Medicinska biblioteket, byggnad 6M

Sommaren 2015 påbörjades den första fokusmiljön i MIT-husets ljusgård. I slutet av december 2015 fattades det beslut om ytterligare två fokusmiljöer, vid KBC och Medicinska biblioteket.

Medicinska fakulteten bjuder på kaffe och Umeå medicinska studentkår bjuder på muffins.

Läs mer: Fler interaktiva fokusmiljöer

För mer information, kontakta