Studenter välkomnas på campus

25 augusti 2016

Torsdagen den 1 september kl. 10.00–14.30 arrangeras den årliga Välkomstmässan mitt på campus i Umeå. Vid universitetets Välkomstmässa visar utställare från universitetet, studentkårer, kommun, företag och föreningar upp sina verksamheter för såväl nya som gamla studenter.

Foto: Ulrika Bergfors

Mässbesökarna kommer att få ta del av mycket av det som studentlivet i Umeå har att erbjuda. Det blir uppträdanden, tävlingar, matnyttig information och bra att veta om universitetet, vilka föreningar man kan engagera sig i och en smak av Umeås nöjesliv bland mycket annat. Kultur på campus har i år humorduon HÄK, Humor är Kul, med Umeåbaserade komikerna Tora Larsson och Elvira Lander på plats kl. 12.10 i Rotundan, Universum.

Välkomstmässan håller till i Universum, i Lindellhallen och mellan dessa båda byggnader på Universitetstorget. Runt 160 utställare är anmälda, vilket är en stor ökning från ifjol och visar att intresset att delta i mässan är stort.

– Nu väntar vi bara på dagen D då denna mötesplats på allvar kickar igång terminen, berättar Maria Hammarström, projektledare.

Läs mer om Välkomstmässan
Read about the Student Welcome Fair in English

This news is available in English.