Samhällsvetare får miljonstöd från Forte

20 oktober 2017

Tre forskningsprojekt vid den Samhällsvetenskapliga fakulteten får stöd  från Forte – Forskningsrådet för hälsa, arbetsliv och välfärd.

Forskare/projekt vid Samhällsvetenskaplig fakultet som tilldelas medel i denna omgång:

• Marie Flinkfeldt, Sociologiska institutionen, får 3 430 000 kr för projektet Lika villkor? Yttringar av ojämställdhet i föräldrars kontakter med Försäkringskassan om föräldraledighet.
  • Anne Grönlund, Institutionen för socialt arbete, får 4 530 000 kr till projektet Integrering eller segmentering? Utrikesfödda på svensk arbetsmarknad ur ett könsperspektiv.
  • Maritha Jacobsson, Institutionen för socialt arbete, får 3 330 000 kr till projektet Relationen mellan skuldupplevelser och skuldbeläggande i domstolsförhandlingar – en jämförande studie av våldtäkt, misshandel och personrån.

Läs mer om Fortes bidrag

Redaktör: Eva Stoianov