Sju delmål obligatoriska i reviderad verksamhetsplan

31 oktober 2017

Ytterligare ett delmål – arbetet för hållbar utveckling – har blivit obligatoriskt i universitetets reviderade verksamhetsplan. Det innebär att sammanlagt sju delmål kommer att följas upp på samtliga organisatoriska nivåer.

I verksamhetsplan 2018 för Umeå universitet beskrivs övergripande uppdrag och mål, samt universitetsledningens särskilda prioriteringar och målsättningar för nästa år. Som utgångspunkt ligger den långsiktiga visionen för universitetet och delmål för perioden 2018–2020.

I våras beslutade rektor att universitetets delmål för 2018–2020 ska reduceras från 38 till 13, varav 6 skulle vara obligatoriska för alla organisatoriska nivåer (se Delmål och prioriteringar i universitetets verksamhetsplan). Nu har delmålet 4.4. Universitetet arbetar för hållbar utveckling adderats till listan, under Huvudmålet: Det goda och effektiva universitetet.

Ytterligare ändringar är att den reviderade verksamhetsplanen nu innehåller ett omformulerat delmål – 2.1. Med ökad kvalitet säkerställa högre genomströmning och brett deltagande – och uppföljningskriterier och strategier 2018.

Verksamhetsplan 2018 (reviderad 31 oktober)

För mer information, kontakta:

Carina Henningsson,
controller på Planeringsenheten