STINT-konferens i Sydafrika

20 oktober 2017

Umeå universitet är ett av sju svenska lärosäten som ingår i STINTs projekt South Africa – Swedish University Forum. Den 14–18 maj 2018 anordnas den första forskningskonferensen, South Africa – Sweden Research & Innovation Week, inom projektet.

Syftet är att ge forskare från Sverige och Sydafrika möjlighet att diskutera forskningsfrågor inom olika teman som grund för ett framtida samarbete.

Aktuella områden för konferensen är:

• Climate change, natural resources and sustainability
  • Education & challenges in internationalization
  • Society, equality, poverty reduction
  • Health and well‐being
  • Digital technologies, big data & cybersecurity
  • Urbanization and cities in the 21st century

Forskare i början av sin karriär som har pågående eller potentiella projekt med Sydafrika och söker samarbetspartner, kan söka medel om max 20 000 kr (för resa och logi) för att delta på konferensen.

Medlen utlyses av International Office i slutet av november och kommer att publiceras under Utlysningar på Aurora.

Redaktör: Per Melander