IceLab lunch-pitch - fortsättning i KBCs interaktiva fokusmiljö

9 november 2017

För att främja möten mellan forskare från olika institutioner och discipliner organiserar Icelab tvärvetenskapliga forskningsluncher med visionen att låta idéer spira och nya samarbeten uppstå. Första talare är Karolina Broman, kemididaktik.

Den populära lunchmötesserien på Icelab fortsätter. Tisdag den 14 november klockan 12:00 startar en ny serie där olika forskare presenterar sina forskningsidéer.

IceLab Lunch Pitch på Umeå universitet from www.teknat.umu.se on Vimeo.

Först ut är Karolina Broman, Institutionen för matematikens och naturvetenskapernas didaktik: Scientists as role models – students' interest in and ideas about research and researchers

Lunchsmörgås serveras. Välkommen till den första tvärvetenskapliga lunchen i KBCs fokusmiljö!

Om Icelab:

Integrated Science Lab, IceLab, bedriver tvärvetenskaplig forskning och utbildning i skärningspunkten mellan fysik, matematik, samhällsvetenskap och life sciences. Här finns cirka 20 heltidsanställda med olika akademisk bakgrund, vilket bidrar till en unik forskningsmiljö.

www.org.umu.se/icelab/