Nominera gruppsuppleant för lärarrepresentanter i Lärarhögskolans styrelse

2 november 2017

Nu har du möjlighet att nominera en ny gruppsuppleant för lärarrepresentanterna i Lärarhögskolans styrelse.

Rektor för Umeå universitet kommer att besluta om en förlängning av mandatperioden för ledamöter i Lärarhögskolans styrelse att gälla 2018-01-01 till 2018-12-31. De ledamöter som berörs av beslutet är lärarrepresentanter, gruppsuppleant för lärarrepresentanterna samt externa representanter. Lärarrepresentanterna samt de externa ledamöterna har tackat ja till att representera styrelsen under 2018. Gruppsuppleant för lärarrepresentanterna har tackat nej till sitt uppdrag på grund av förändringar i tjänst och en ersättare behöver utses för 2018.

Samtliga anställda har möjlighet att nominera en ny gruppsuppleant för lärarrepresentanter i Lärarhögskolans styrelse för 2018.

Länk till formulär där du anger vem du vill nominera

Sista dag för nominering är 2017-11-09.

En förutsättning för att kunna utses till ledamot i styrelsen
Vetenskapligt kompetenta lärare verksamma vid Umeå universitet som till väsentlig del är verksamma under år 2017 inom LH:s verksamhetsområde. Minst 30 procent av arbetet ska utföras inom området.

Lärarrepresentanterna ska vidare inneha en anställning på minst 50 procent av heltid vid Umeå universitet och som gäller tills vidare eller för en bestämd tid, som är två år eller mer. Verksamhetsområde avses i detta fall lärare med forskning med relevans för det utbildningsvetenskapliga området alternativt lärare som deltar i undervisning vid de utbildningar LH ansvarar för.

För mer information, kontakta gärna:

Eva Alenius, fakultetsadministratör Lärarhögskolans kansli

E-post: eva.alenius@umu.se