Rapportera in i Ladok senast den 16 januari

28 november 2017

Den 16 januari är sista dag att inrapportera i Ladok för år 2017 när det gäller utbildning på grundnivå och avancerad nivå. Även utbildning på forskarnivå ska rapporteras in samtidigt.

Umeå universitets intäkter för utbildning på grundnivå och avancerad nivå baseras i huvudsak på antal helårsstudenter och helårsprestationer. En förutsättning för att få dessa intäkter är att universitetet rapporterar in antal helårsstudenter och helårsprestationer till regeringen, vilket i likhet med tidigare år ska ske med en snäv tidsmarginal.

Den 16 januari 2018 klockan 17.00 är därför absolut sista dag för inrapportering av helårsstudenter och helårsprestationer i Ladok för år 2017. Observera – eventuella sena registreringar riskerar att inte kunna bokföras så att universitetet får motsvarande intäkter.

Den 16 januari 2018 klockan 17.00 är också sista rapporteringstidpunkt för registrering av studenter inom utbildning på forskarnivå och deras aktivitet.

För mer information, kontakta:

Per Ragnarsson
Bitr. universitetsdirektör