Lunchseminarium om internationell post doc

14 december 2017

Medicinska fakulteten välkomnar yngre forskare, nydisputerade samt doktorander till ett lunchseminarium om internationell post doc. Tips och råd om hur ansökan skrivs samt två forskares erfarenheter och upplevelser från post doc-vistelser. Anmälan senast 10 februari.

Lokal: Docenten, Förvaltningshuset våning 8
Datum: 15 februari
Tid: 11-13

Medicinska fakulteten bjuder yngre forskare, nydisputerade samt doktorander som närmar sig disputationen, till ett seminarium om hur ansökningar av internationell post doc ska utformas, samt erfarenheter från två forskare som kommit tillbaka från sina post doc vistelser.

Lena Gunhaga (professor, UCMM) som granskat post doc-ansökningar, ger råd om hur en bra ansökan ska utformas.

Francesca Aguilo och Daniel Öhlund, båda vid WCMM, berättar om sina erfarenheter från sina post doc-vistelser.

Fakulteten bjuder på lunchmacka och mineralvatten.

Anmäl intresse till Anna Lundberg, forskningssamordnare, anna.lundberg@umu.se, senast den 10 februari.

Varmt välkomna!

Redaktör: Lena Åminne