Nytt serviceavtal för växter

7 december 2017

Från och med 1 november har Umeå universitet ett nytt avtal för service av växter. Leverantör är som tidigare Växtbyggarna

Det som är nytt i avtalet är att det finns en fastställd modell för att dela in krukor/växtbassänger/växtväggar i antal enheter beroende på storlek. Antal enheter för en kruka etc. avgör priset för service.

Som tidigare äger institutionen/enheten eller fakulteten växter och krukor. Växtbyggarna tillhandahåller en service som bland annat innefattar vattning och näringstillförsel, beskärning, damning, omplantering samt åtgärder mot sjukdomar och ohyra. I avtalet ingår också en växtgaranti som innebär att leverantören byter växter som mist sitt prydnadsvärde.

Inköp av nya växter och krukor ska även fortsättningsvis gå via Växtbyggarna.

Leverantören kommer att kontakta institutioner och fakulteter för att få ett godkännande för det nya löpande serviceavtalet.

Har du frågor kring avtalet kan du kontakta avdelningen för upphandling och inköp upphandling@umu.se eller avtalsägare Eva Salander eva.salander@umu.se

Du hittar avtalet i avtalsdatabasen.