Kurssamordnare kompletteringsutbildning för läkare

20 februari 2017

Medicinska fakulteten söker kurssamordnare vid kompletteringsutbildning för läkare med utbildning utanför EU/EES. I uppdraget ingår att planera, bygga upp och driftsätta kompletteringsutbildningen. Ansökan senast 6 mars.

Under 2017 förbereds kompletteringsutbildningen och under 2018 driftsätts den.

Är du legitimerad läkare, har disputerat och har en tillsvidareanställning som lärare vid Umeå universitet, kan detta spännande och utmanande uppdrag vara något för dig. Tillträdet sker enligt överenskommelse och varar till och med 31 december 2018, med möjlighet till förlängning.

Som stöd finns ett kansli med två studieadministratörer och det finns planer på att också anställa en studievägledare.

Annonsen finns här

Sista ansökningsdag är 6 mars. Ansökan görs här. Det krävs CAS-inloggning.(https://www.aurora.umu.se/anstallning/lediga-jobb/)

Magnus Hultin, ordförande i programrådet för läkarutbildningen
magnus.hultin@umu.se