Registrera lönekonto senast den 5 april

23 mars 2017

Registrera det konto du vill ha din lön utbetald till hos Danske Bank senast den 5 april. Om ditt konto inte är registrerat innan det datumet betalas lönen ut med ett utbetalningskort. Anledningen är att Umeå universitet byter bank från Nordea till Danske Bank, efter en upphandling av Riksgälden. Kontouppgifterna registreras enbart via länken bakom inloggning på Aurora. Danske Bank ber aldrig om uppgifter via mejl, så alla eventuella mejl från Danske Bank ska slängas.

Detta gäller dig som

• har en anställning vid Umeå universitet
    eller
  • tidigare har fått lön eller ersättning av Umeå universitet inbetalt till lönekonto och som i framtiden kommer att få ersättning.

För att få din lön utbetald till ditt lönekonto måste du senast den 5 april gå in på Danske Bank och meddela vilket konto du vill att lönen ska utbetalas till. För att kunna registrera kontot måste du ha ett BankID eller mobilt BankID. Om du inte redan har det beställer du det via din bank. Detta gäller oavsett vilken bank du nu har, och även om du redan är kund hos Danske bank.

Om du inte registrerar kontot i tid, kommer du att få lönen utbetald via ett utbetalningskort som skickas till den adress som är registrerat som din hemadress i lönesystemet. Utbetalningskortet kan du sedan lösa in på din bank eller via en butik eller ett ombud för kuponginlösen.

Mer information om hur registreringen av lönekonto går till, samt länk till Danske Bank hittar du på aurora.umu.se/lonkonto bakom inloggning. Här finns också kontaktvägar för olika frågor.