Beslut från fakultetsnämnden 31 maj

15 juni 2017

Fakultetsnämnden för teknisk-naturvetenskaplig fakultet har haft vårens sista sammanträde. Nämnden tog ett antal beslut däribland om årets hedersdoktorer.

Fakultetsnämnden beslutade att:

– Göra nollintag på civilingenjörsprogrammet i bioresursteknik höstterminen 2017.

– Utlysa utbildningsprogram höstterminen 2018 i enlighet med utbildningskommitténs presenterade förslag, förutom tre punkter som bordlades.

frågan gällande utlysning av högskoleprogrammet till Processoperatör bordläggs i avvaktan på hur samarbetet med Mittuniversitetet utfaller.

frågan gällande utlysning av högskoleprogrammet i naturguidning bordläggs i avvaktan på klargörande om Kirunamedel.

frågan gällande masterprogrammet i arkitektur och stadsbyggnad bordläggs på grund av fråga om antagningsprocessen.

– Utse Gary Siuzdak, the Scripps Research Institute, USA, samt Björn O Nilsson, IVA, till hedersdoktorer vid teknisk-naturvetenskaplig fakultet.

– Gert Brodin, Institutionen för fysik, ersätter Sara Sjöstedt de Luna som ledamot i fakultetens forskningskommitté. Fyllnadsval för perioden 170601-170915.

Läs hela protokollet från sammanträdet

Datum för höstens sammanträden:

Höstens första fakultetsnämnd äger rum 24 augusti. Förslag till tider för återstående möten är 29 september, 26 oktober och 13 december.