Projektplan för förstudien inför nya dataskyddsförordningen fastställd

8 september 2017

Universitetsdirektören har fastställt projektplanen för förstudien inför den nya dataskyddsförordningen som träder i kraft i maj 2018. Förstudien kommer att pågå fram till årsskiftet, och syftar till att föreslå ett ledningssystem med tillhörande stödorganisation och systemstöd, som säkerställer att universitetet uppfyller kraven i den nya lagstiftningen. Förstudien ska även föreslå en projektplan för det fortsatta införandet av ledningssystemet och stödorganisationen, som påbörjas efter årsskiftet.

Projektplanen finns att läsa här. Ytterligare information om vad arbetet inför den nya dataskyddsförordningen kan innebära finns här. Du kan även kontakta projektledare Sara Vilhelmsson för mer information.

Redaktör: Inger Duchek