Välkommen till lunchseminarium om Science Shops*

19 september 2017

Hur kan vi utöka samarbetet mellan universiteten och civilsamhället för att skapa ett mer demokratiskt och hållbart samhälle? Välkommen till ett lunchseminarium om Science Shops* med gäster från Aalborg universitet som delar med sig av sina erfarenheter av att initiera och driva science shops i Sverige och Europa.

Föreläsningarna följs av en workshop där vi diskuterar möjligheten att genomföra Science Shops vid Umeå universitet.

*Science Shops är en plats där akademin och övriga samhällssektorer kan mötas och tillsammans lösa samhällsutmaningar.

Värd för arrangemanget är Enheten för externa relationer vid Umeå universitet i samarbete med forskarnätverket Social innovation i norr som är en del av Mötesplats social innovations forskarnätverk.

Program:

10.00-11.30 History, models and hands-on experiences with science shops, Michael Søgaard Jørgensen och Jens Dorland, Center for Design, Innovation and Sustainable Transition vid Aalborg universitet

11.30-12.00 Macka och kaffe

12.00-13.00 Workshop: Science shop vid Umeå universitet?

Det bjuds på en lunchmacka så har du särskilda kostpreferenser kan du ange det i fritextfältet i anmälan.

Läs mer och anmäl dig här senast den 24 september

Allmänheten bjuds även in till ett arrangemang om science shops på Kulturhuset Klossen tisdag 26 september kl 18.00-19.30.

Mer info på Facebook events

Redaktör: Per Melander