Seminarier: Den jämlika hälsan

8 januari 2018

Under våren hålls en seminarieserie på temat Den jämlika hälsan. Den inleds 22 februari med "U-CHEC Gala" på eftermiddagen i Betula och Common Ground.

Tid: 14.30-16.00
Plats: Vårdvetarhuset, sal A311

Alla seminarier hålls på engelska.

Programmet för våren:

Februari 22: "U-CHEC Gala" på eftermiddagen i Betula och Common Ground, separat utskick kommer

Mars 22: "Värdighet, deltagande och hälsa bland mycket gamla människor" Birgitta Olofsson, Institutionen för omvårdnad

April 26: "Sociokulturella aspekter på ojämlikhet i hälsa"
Parvin Pooremamali, Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering

Maj 31: "Att skapa tillgänglighet för psykisk hälsa på ungdomsmottagningarna. En kvalitativ jämförande fallstudie i norra Sverige"
Isabel Goicolea, Enheten för epidemiologi och global hälsa

Arrangörerna bjuder på fika.
Välkomna!

Seminarieserien om forskning på temat Den jämlika hälsan, är ett samarbete mellan Institutionen för omvårdnad, Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering/fysioterapi och arbetsterapi, samt Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin/enheten för epidemiologi och global hälsa.

Redaktör: Lena Åminne