Universitetet slutar trycka själva

30 oktober 2018

Umeå universitet ska sluta att själva producera trycksaker. Det interna tryckeriet kommer att ha kvar sin rådgivning samt ta emot och förmedla beställningarna till det externa tryckeriet.

Umeå universitet har i dag ett internt tryckeri som trycker avhandlingar, examensarbeten med mera. På grund av bland annat en minskad efterfrågan och behov av nyinvesteringar har det beslutats att universitetet ska sluta trycka material själva och istället använda ett externt tryckeri.

Den interna resursen kommer att finns kvar för att ge råd och vägledning samt ta emot beställningar. Det innebär att det för dig som beställare inte blir någon stor förändring, du kontaktar även fortsättningsvis vårt interna tryckeri så hjälper de dig med din trycksak.

Läs mer om universitetets interna tryckeri.

Den nya lösningen kommer att vara klar i början av 2019.