Fastighetschef utsedd

22 november 2018

Richard Olsson har erbjudits uppdraget som fastighetschef. I den rollen ingår såväl att vara enhetschef för Lokalförsörjningsenheten som att vara chef för verksamhetsområdet Infrastruktur, där enheterna lokalförsörjning och universitetsservice ingår.

Befattningen är direkt underställd universitetsdirektören och ingår i universitetsförvaltningens ledningsgrupp.

Richard Olsson har en gedigen erfarenhet från såväl fastighetssektorn som universitetsvärlden och en dokumenterat utmärkt ledarförmåga. Han har idag befattningen chef område Inre och yttre miljö vid Luleå tekniska universitet, men har tidigare haft motsvarande roll på Umeå universitet.

– Det är med stor glädje jag välkomnar Richard tillbaka till Umeå universitet, säger universitetsdirektör Caroline Sjöberg.

Samverkan med de fackliga organisationerna skedde 21 november 2018.