Broschyr om kränkningar – nu även på engelska

2 februari 2018

Broschyren som vänder sig till studenter som upplever sig utsatta för kränkningar eller diskriminering finns nu även på engelska. I broschyren finns information om vart studenter kan vända sig för att få råd och stöd eller anmäla fall av kränkningar och trakasserier.

I broschyren Kränkningar och diskriminering finns information till studenter som känner sig utsatta.

Foto:

Informationen i broschyren har tagits fram av en arbetsgrupp bestående av likavillkors-handläggare och utbildningsledare vid de fyra fakulteterna och Lärarhögskolan, i nära samarbete med studentkårerna vid Umeå universitet.

Broschyren finns att ladda ner publicering på institutionswebbar och webbsidor för information till befintliga studenter på kurser och program. Den finns både på svenska och engelska:

Läs och ladda ner webbversion av broschyren (sve)

Ladda ner högupplöst broschyr (sve) för tryckning

Läs och ladda ner broschyren på engelska

Ladda ner högupplöst broschyr (eng) för tryckning