Jessica är ny Aktumredaktör

7 februari 2018

– Jag har velat göra Aktum i 20 år, det ska bli jättekul, säger Jessica Larsson Svanlund, nytillträdd redaktör för Umeå universitets personaltidning.

Jessica Larsson Svanlund, ny redaktör för personaltidningen Aktum.

Foto: Jonas Ericson

Hon kommer senast från en kommunikatörstjänst på Enheten för externa relationer, men hennes erfarenhet i kommunikationsbranschen sträcker sig betydligt längre tillbaka än så. Hon har arbetat som journalist och copywriter, som kommunikatör och redaktör. Som redaktör bland annat på Norrlandsmagasinet och Affärstidningen Umeåregionen.

– Men mitt allra första redaktörsjobb var på Bränt i veckan när jag i gick i högstadiet på Bräntbergsskolan.

Som ny redaktör på Aktum vill hon engagera fler i tidningen, ett mål är att många hör av sig till redaktionen med idéer, feedback och tips.

– Umeå universitet är en skattkista full av spännande människor, intressanta utbildningar och fascinerande forskning. Jag ser verkligen fram emot att börja gräva. Hör gärna av dig till mig!

I år ges Aktum bara ut två gånger, vilket innebär en halvering av antal nummer.

– Det vore kul med fler nummer, och det hoppas jag på för framtiden. Årets första Aktum utkommer i början på april och temat är samverkan. Vi kommer bland annat skriva om den nya företagsforskarskolan.

Jessica Larsson Svanlund är anställd på Kommunikationsenheten, men kommer att tillbringa 60 procent av sin tid som forskningskommunikatör åt Samhällsvetenskapliga fakulteten.

Kontakta redaktören:

Jessica Larsson Svanlund