Ny rekryteringswebb för internationella medarbetare

13 februari 2018

Nu har en engelsk webbsajt för rekrytering av internationella medarbetare publicerats på den nya webben. Sidorna under rubriken "Work with us" syftar till att ge en klarare bild av vad Umeå universitet och Umeå kan erbjuda kvalificerade jobbsökande från andra länder.

Innehållet som finns under "Work with us" ska kunna användas av hela universitetet och är nyligen framtaget specifikt för rekrytering av medarbetare internationellt. Informationen berör hur det är att arbeta vid Umeå universitet och i Sverige, vilka förmåner och karriärmöjligheter som erbjuds och om att leva och bo i Umeå. Listan med lediga jobb är också en naturlig del av dessa sidor. För att enklare kunna hitta hit har "Work with us" en tydlig ingång från den nuvarande startsidan umu.se/en.

Under det senaste året har "Jobba hos oss"-sidorna på umu.se utvecklats och utökats. I december var detta en av de första delarna som flyttade in i EPiServer med nytt utseende, fylligare kringinformation för målgruppen presumtiva medarbetare och en mer användbar lista med lediga jobb.

Den nya engelska rekryteringswebben är resultatet av ett nära samarbete mellan Personalenheten och Kommunikationsenheten.

– Det är härligt att äntligen kunna presentera en rekryteringswebb med information i ett modernt format. Det har varit inspirerande att samarbeta kring sidorna och dra nytta av varandras expertis. Vi hoppas att informationen blir uppskattad och välanvänd, säger Karin Lundström, utvecklingskonsult vid International Staff Support, som erbjuder stöd till institutioner och medarbetare vid internationell rekrytering.

Ta en titt på de nya sidorna Work with us. Du får gärna länka till Work with us i jobbannonser eller från institutionswebben. Om du har synpunkter på innehållet är du välkommen att höra av dig.

Läs också webbloggen "Jobba hos oss"-sidorna växer till sig och flyttar in i Episerver"

Följ det spännande arbetet med den nya webben på samarbetsytan Ny webb 2018

Kontakta gärna:

Karin Lundström, utvecklingskonsult vid International Staff Support, Personalenheten
Anna Lawrence, översättare och kommunikatör vid Kommunikationsenheten

Redaktör: Anna Lawrence