Nya medarbetare vid Lärarhögskolan

9 februari 2018

Lärarhögskolan hälsar ett antal nya medarbetare välkomna!

Leif Thylin har under januari börjat som ny administratör. Leif kommer att arbeta med försöksverksamheten med övningsskolor och övningsförskolor inom ramen för verksamhetsförlagd utbildning (VFU). Leif är anställd på 50% i ett år. Leif kommer närmast från Umeå kommun där han arbetat som VFU-samordnare, och har tidigare arbetat som rektor och lärare.
Personalsida med kontaktuppgifter

Anna Rådström är ny utbildningsledare och började i januari. Anna arbetar för närvarande främst med UKÄ-utvärderingar. Anna är docent i konstvetenskap och har närmast varit verksam som universitetslektor och forskare vid institutionen för kultur- och medievetenskaper. Hon har också under många år arbetat vid Konsthögskolan.
Personalsida med kontaktuppgifter

Anders Norberg har under december påbörjat en utredning för Lärarhögskolans räkning kring tillgänglighet och flexibilitet i programmet Grundlärare F-3. Denna utredning färdigställs under mars och ska komma med förslag inför framtiden.
Personalsida med kontaktuppgifter

Helen Andersson kommer under 2018 att på 20% arbeta med studievägledning för speciallärar- och specialpedagogprogrammet. Helen arbetar sedan tidigare som studie- och yrkesvägledare vid pedagogiska institutionen.
Personalsida med kontaktuppgifter

Kristina Hansson började i december som ny projektledare för praktiknära forskning. Kristina arbetar med ULF-projektet, Utbildning, lärande och forskning, försöksverksamhet med praktiknära forskning. Kristina är anställd på halvtid tom 2019. På övrig tid arbetar hon som vetenskaplig ledare i Piteå kommun med uppdrag att skapa strukturer för samverkan för praktiknära forskning i förskola och skola.
Personalsida med kontaktuppgifter:

Katarina Lindahl är ny projektsamordnare på utbildningen Snabbspåret, på 50%. Snabbspåret är utbildning för nyanlända lärare och förskollärare. Katarina har tidigare jobbat som lärare i engelska, svenska och svenska som andraspråk. Hon kommer from 1 februari att arbeta med med Snabbspåret.