Medicinska Studentkårens pedagogiska pris

27 mars 2018

Umeå Medicinska Studentkårs pedagogiska pris för grundutbildning tilldelas Malin Brundin, institutionen för odontologi, och det pedagogiska priset för kliniskt handledarskap tilldelas Johan Jacobsson, Neurocentrum.

Det pedagogiska priset för grundutbildning tilldelas Malin Brundin vid Institutionen för odontologi.

Malin får priset med följande motivering:
Lektor Malin Brundin, Institutionen för odontologi, får priset för sin entusiasmerande undervisning i rotkanalernas virvlande mysterium. Med moderna undervisningsmetoder och teknik ger hon studenterna en ökad förståelse och inspirerar till fördjupad inlärning.

Det pedagogiska priset för kliniskt handledarskap tilldelas Johan Jacobsson, överläkare vid Neurocentrum, NUS.

Johan får priset med följande motivering:
Överläkare Johan Jacobsson, Neurocentrum vid Norrlands universitetssjukhus, får priset för sitt imponerande engagemang i handledningen av studenter på neurologen. I den hektiska vardagen på kliniken skapar han tid för handledning och undervisning, och inspirerar studenterna med sitt stora engagemang.

Beslutet har fattats av Kårfullmäktige vid sammanträdet den 21 mars 2018, utifrån nominering från studenterna vid Medicinska fakulteten.

Priserna delas ut på Umeå Medicinska Studentkårs årshögtid den 27 april, kl.12.00 på Kårhuset Villan.

KontaktUmeå Medicinska Studentkår

Stina Alm, kårordförande