Social Innovation i Norr – konferens och forskarträff

27 mars 2018

För andra året i rad arrangeras konferensen Social Innovation i Norr. Här finns chansen att utbyta erfarenheter och lära dig mer om nytänkande verksamheter, metoder, tjänster m.m. som bidrar till ett socialt hållbart samhälle.

Välkommen till en konferens om social innovation i Västerbotten och Norrbotten

Onsdag 25 april
kl. 09.30-16.00

Sliperiet Umeå

Konferensen vänder sig till alla intresserade inom civilsamhälle, myndigheter, akademi och näringsliv. Deltagandet är kostnadsfritt och anmälan görs här.

Konferensen arrangeras av Umeå universitet, Luleå tekniska universitet, Umeå kommun, Skellefteå kommun, Piteå kommun, Luleå kommun och Arena Social Innovation/Coompanion i samarbete med Social Ekonomi Övre Norrland (SEÖN), Region Norrbotten, Region Västerbotten och Mötesplats Social Innovation.

Forskarnätverksträff

Dagen innan, dvs den 24 april bjuder det nationella forskarnätverket för social innovation in till en träff på HumLabX Klockan 08.00-12.00. Ett samarbete mellan Umeå universitet, Luleå tekniska universitet och Mötesplats social innovation. Läs mer och anmäl dig.

Kontakt:
Anna Sandström Emmelin, Enheten för externa relationer