Kunskapsveckan 2018 - för skolans personal vecka 44

25 maj 2018

Den 30-31 oktober arrangeras återigen konferensen Kunskapsveckan, som erbjuder kompetensutveckling för skolans personal. Forskare från teknisk-naturvetenskapliga fakultetens arrangerar både workshops, studiebesök och föreläsningar.

Konferensen kommer att inledas med ett panelsamtal på temat Demokrati. Sverker Olofsson kommer att vara moderator och fem forskare medverkar. Konferensen avslutas med föreläsning med Christina Rickardsson, som förra året blev utnämnd till årets talare och bland annat blivit uppmärksammad för sin debutbok "Sluta aldrig gå". Däremellan väljer deltagarna bland ett stort antal föreläsningar och workshop.

Konferensen äger rum på skolornas höstlov – 30-31 oktober och välkomnar personal i grund- och gymnasieskola.

Länk till konferensens hemsida