Rösta fram nytt namn för Samverkanshuset

11 juni 2018

Omröstning Tidigare i våras bidrog alla enheter i Samverkanshuset med förslag till nytt namn på huset. Utifrån inkomna förslag bjuds nu alla i Universitetsförvaltningen att rösta på tre förslag. Vilken är din favorit? Lämna din röst före kl. 12 den 11 juni.

Foto: Michael Nordvall

På Språkrådets begäran har de enheter som finns i Samverkanshuset tidigare lämnat in förslag till nytt namn på byggnaden. Av de inkomna förslagen har tre valts ut, och nu kan alla inom Universitetsförvaltningen rösta på sin favorit.

Omröstningen är nu stängd!

Anledningen till att namnet på Samverkanshuset ses över är bland annat den utökade användningen av TimeEdit för lokalbokning och studentscheman (det kan uppstå krockar med lokaler i Samhällsvetarhuset) och att den engelska översättningen inte riktigt funkar.

Omröstningen är öppen till kl. 12.00 den 11 juni.

Efter avslutad omröstning sammanställs resultatet och universitetsledningen fattar beslut om nytt namn med stöd av Språkrådet.