Nytt nyhetsbrev om utbildningsadministration inför nya Ladok

30 augusti 2018

Nu kan du prenumerera på ett mejlbaserat nyhetsbrev om alla frågor som rör universitetets utbildningsadministrativa processer. Allt du måste veta inför övergången till nya Ladok kommer att förmedlas i nyhetsbrevet, så du som berörs ska se till att börja prenumerera.

På samarbetsytan Handbok för utbildningsfrågor finns information om bland annat regelverk inom området, universitetets studieadministrativa system, lokalbokning för undervisning och tentamen, internationalisering som rör utbildning och vilka stöd vi erbjuder studenter.

Där finns också nya sidor om nya Ladok.

I Handbok för utbildningsfrågor får du också tips om interna utbildningar inom området och vem du kan kontakta för att få stöd och hjälp. Använd gärna kalendern i Handboken som stöd för att hålla rätt på tidsplaner och viktiga datum.

Håll koll på vad som händer – prenumerera på nyhetsbrevet!

Nytt för hösten är att vi samlar senaste veckans nyheter i ett nyhetsbrev som du kan välja att prenumerera på.

Det handlar exempelvis om införandet av nya Ladok, antagningsprocessen, universitetets utbildningsadministrativa system, tentamensfrågor eller nya regler.

Första utskicket beräknas komma i början av september. Nyhetsbrevet är ett mejl som normalt kommer att skickas ut på måndagar de veckor då vi har information att delge.

I och med att nya Ladok införs under hösten kan det bli tätare utskick då. Nyhetsbrevet kommer efterhand att ersätta andra kanaler där vi skickat information tidigare, som systemmedelanden eller mejllistor.

Så börjar du prenumerera

Gå in på Nyheter i Handboken för utbildningsfrågor för att börja prenumerera på nyhetsbrevet redan nu.

På denna sida kan du också se exempel på vilken sorts nyheter du får om du prenumererar. Vill du sedan sluta prenumerera kan du göra det på samma sida.