Ny extern ledamot i styrelsen

13 september 2018

Amy Loutfi, professor i informationsteknologi vid Örebro universitet, tar över som ny ledamot i universitetsstyrelsen efter Sara Öhrvall för perioden 2018-09-11 – 2020-04-30.

Amy Loutfi, professor i informationsteknologi vid Örebro universitet, blir ny ledamot i universitetsstyrelsen.

Foto: Jesper Eriksson

Amy Loutfi forskar kring artificiell intelligens för autonoma system och robotteknik. Rektor Hans Adolfsson välkomnar Amy Loutfi till universitetsstyrelsen.
– Hennes kompetens i ett snabbt växande område kommer att vara mycket betydelsefull i styrelsearbetet.

Amy Loutfi ser fram emot sitt nya uppdrag.
– Jag har en mycket positiv bild av Umeå universitet. Utifrån vad jag vet så här långt befinner sig universitetet i en mycket viktig fas i sin utveckling och har många möjligheter framöver att fortsätta på sin bana att vara en viktig samhällsaktör.

Läs mer om styrelsens uppdrag och sammansättning

Text: Anna Lawrence